lollajapp

Alla inlägg under februari 2010

Av Marie - 28 februari 2010 10:09

har jag blivit och ordentligt också. Väntar just nu på att Edwills farmor ska höra av sig men det kan nog dröja några timmar till. Annars så har helgen varit helt ok, va på stan en sväng igår och shoppade, blev en byxdress (så otroligt skön att ha på sig när man är hemma) och en klänning (har ingen aning om när i helvete jag ska ha den på mig men men den var iallafall billig). Efter shoppningen så for jag hem och Edwill och Dan gick på bio så fick jag en stund för mig själv.


Stal en lista av Carina och den kommer typ nu så den som inte orkar läsa såna kan sluta läsa nu.


Favvo, Antal, Senast..

Namn: Mia Sandra Marie Johansson
Kallas för: Marie
Stjärntecken: Stenbock
Höger eller vänsterhänt: Höger
Tatueringar: Nej men vill ha åtminstone några stycken
Längd: Ungefär 185 cm
Skostorlek: 39-40
Hårfärg: just nu lite blandat men mest brunt
Fräknar: mmm syns som mest på sommaren
Önskar du att du bodde någon annan stans? Ibland
Tycker du att du är attraktiv? ibland
Dricker du? Jo
Röker du? Ja
Vilket schampo använder du? fructis
Vilken parfym använder du? lite olika beror på vad jag känner för
Vad är du rädd för? Orkar inte rada upp allt här men bla så är jag sjukt rädd för djupt vatten och höga höjder, sen är en av mina största fobier fjärilar och insekter.
Gillar du att tvätta? Ibland kan jag tycka att det är kul
Senaste personen du ringde? Min pojkvän
Personen som ringde dig? Min pojkvän
TV-program du såg? Kommer inte ihåg


Favorit
....

Låt:
Just nu Angel med Sarah McLaughlin
Sak att göra: haha skriver jag inte här.
Dryck: Cola
Kläder: lite olika beror på tillfället
Film: just nu ingen

 


Antal
...
Gånger ditt hjärta brustit:
Alldeles för många gånger
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? nästan ingen
Gånger ditt namn varit med i tidningen?  Vet faktiskt intemen några gånger är det iallafall

Senaste....
Boken du läste: 14 år till salu
Personen du fick e-mail av? Margit
Personen du fick brev av? Min pojkvän
Personen du fick sms av? Helene (förlåt att jag inte svarade)
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Julafton
Saken du köpte: Läs längre upp i blogginlägget
Vad har du gjort idag? Ingenting egentligen
Brukar du svära mycket? Inte så mycket faktiskt
När stiger du upp på morgonen? Beror på när jag vaknar


Vad har du på dig? Byxdress
Är du glad nu? nja
Vad dansar du till? Musik
Stockholm är… ? Överskattad stad
Göteborg är… ? Ett ställe jag aldrig skulle kunna bo på
Land du vill besöka? Polen, Tyskland och Ryssland

Av Marie - 24 februari 2010 18:27

har jag varit drygt en vecka, blev inte som planerat att jag for upp till pappa utan jag stack till Skelleftehamn istället för att umgås med min pojkvän. For hem idag för att det var tänkt att jag skulle på skolan imorgon men med den värk jag har i ryggen just nu finns det inte en chans att jag klarar av att sitta där hela dagen imorgon.


Idag har jag dock sprungit en sväng på stan med lillasyster och Julia och fixat lite saker. Efteråt va lillasyster snäll och bjöd på pizza (ska bjuda tillbaka jag lovar), är proppmätt nu och ska ta och kraschlanda framför tv:n en stund om jag inte fastnar framför facebook som vanligt.


Till helgen kommer Edwill och sen ska jag vara hundvakt också, får hoppas på att det blir lite mildare väder ute bara så man kan vara ute och gå nånting. Känner att jag mår mycket bättre om jag får röra på mig en liten stund varje dag men när det är så kallt som det varit sista tiden så drar jag mig för att gå ut genom dörren.


Kattkräket har börjat löpa nu också, som tur är så har hon inte fått nån ordentlig röst än så det hörs knappt att hon skriker. Har som börjat planera lite smått att para henne till sommaren men jag vet inte än, hon passar inte riktigt så bra ihop med andra katter.


gu va jag e glad över att min dator inte är så seg, har hela veckan fått vänta i typ hundra år över att saker ska laddas och nu går det på nån sekund bara.  

Av Marie - 16 februari 2010 14:12

Har varit ganska lugn hittills, kommer nog inte att hända så mycket heller förrän på torsdag då jag och lillasyster sticker upp till pappa över helgen. Får hoppas att ångesten inte blir allt för jobbig medans jag är där.


Har egentligen ingenting att skriva om idag men jag kände att jag måste ju visa att jag lever åtminstone.

Av Marie - 13 februari 2010 14:40

Har haft mängder med energi hela dagen idag så jag satte karln i arbete nästan direkt jag vaknade. Idag har vi hunnit städa och möblera om i vardagsrummet, farit på Coop och pantat (blev hela 93,50 denna gång och då var det mest burkar och glasflaskor) och även städat ur förrådet i lägenheten. Tog en snabb sväng med dammsugaren och skurade nästan alla golv också. Har fortfarande en massa energi men ingen lust att fortsätta städa.


Får väll ta tillfället i akt att önska mina läsare en trevlig alla - sdag redan nu då jag misstänker att jag kommer glömma bort det imorgon.


Nu ska jag ta och fortsätta vara duktig en stund sen blir det att se film.

Av Marie - 9 februari 2010 14:31

Ny vecka igen har det blivit.


kan väll dra lite kort fakta om helgen som var, i fredags så va jag bjuden på fest hos lillasyster så jag stack dit med killen min. Va ju tänkt att jag skulle va nykter för en gångs skull men så blev det ju inte. Hade skitkul nästan hela kvällen fram tills dess att det blev bråk och polisen dök upp. Va hemma nångång på morgonen och fick sova ca tre timmar, blev väckt av telefonen sen dök en kompis upp och ville att jjag skulle vara social av mig. Hela lördagen var jätte seg och timmarna gick hur långsamt som helst. Iallafall så blev det fest hemma hos mig på kvällen på nått jävligt konstigt sätt. Vad jag vet så hade alla kul fram tills det blev bråk igen (inte samma personer som kvällen före). Sista personen som lämnade lägenheten stack iallafall kring tre tiden på natten och då var det bara för mig att sova.

Söndagen va allt jävligt lungt hos mig och killen min va snäll och hyrde nå filmer som vi roade oss med att sova till *haha*.


Igår så fick vi veta domen och inom tre veckor ska den överklagas, får hoppas på ett mer possetivt besked då.


Då va vi framme idag då, jo idag så har jag och killen haft umgänge med sonen våran och det var skoj att få se han igen. Blev lite konstigt där i början men så fort vi satt oss ner för att äta så blev det bättre. Efter maten så for vi till öppna förskolan och ägnade första timmen till att leka i sandlådan de har där och varvade med att sitta och pyssla. Min rygg va inte helt okej så de va som bra att pojken ville hålla sig lite mer stillsam denna gång.


Nu så ska jag försöka ägna mig åt lite mer aktiva saker som att diska och skura golven tror jag eller blir det som vanligt att jag slår på tv:n och fastanr under täcket i soffan.

Av Marie - 5 februari 2010 11:36



Sköt om er, själv ska jag fara nykter på fest ikväll.

Av Marie - 4 februari 2010 17:49

Fick ett litet udda uppvaknande idag när jag väntade på bussen imorse, satt och snaclade lite i telefonen och skrattade åt en polis som inte riktigt kunde bestämma sig riktigt vart han skulle ta vägen.....helt plötsligt så stannar han och ska prata med mig...shit, vad har jag nu gjort.....det enda han frågade var när bussen gick och vart jag bodde sen for han, hjärtat mitt satt inte kvar på sin naturliga ställe kan jag då säga på vägen till skolan.


Annars så har jag faktiskt varit duktig idag, direkt på morgonen så skrev jag prov på hjärtats anatomi, hjärtsjukdomar och cirkulationen. Gick hyffsat bra iallafall kunde svara på alla frågor så jag är rätt så nöjd. Sen blev det att anteckna i hyperfart då läraren snackade i 120 om lite andra sjukdomar som hör till hjärtat. Under eftermidagen så har vi hunnit med att lyssna på en tant som snackade om "skelleftesjukan", påbörja studier om stroke och lite grann om MS.

Datakunskapen gick hyffsat fort för en gångs skull, gav mig fan på att jag skulle hinna lämna in nått och helt plötsligt va jag klar med alla uppgifter för tre veckor framöver så nu har jag två lektioner där som jag måste hitta annat att göra nånting på. Läraren tyckte jag skulle lugna ner mig lite och ge de andra en chans att hinna ikapp.


Nää nu ska jag ta och laga mig nå mat, är sjukt hungrig sen blir det att vila ryggen en sväng tror jag.

Av Marie - 2 februari 2010 18:47

SEXUALITET
[ ] Jag har varit förtjust i en person av samma kön.
[ ] Jag har varit förtjust i en lärare.
[x] Jag har blivit kysst i regnet.
[x] Jag har kramat en för mig helt okänd person
[x] Jag har kysst en för mig helt okänd person.


KÄNSLOLIV
[x] Du har gråtit för att du är kär i nån du inte kunnat få
[x] Du är kär nu
[x] Du har sårat nån så de börjat gråta
[x] Nån har sårat dig så du börjat gråta
[x] Du har haft ett förhållande som varade över ett år


ÄRLIGHET
[x] Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra.
[x] Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra.
[x] Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar.
[x] Jag har struntat i ett prov.


DÅLIGA TIDER
[x] Jag har druckit alkohol.
[x] Jag tar mediciner mot depression.
[ ] Jag har anorexi och/eller bulimi


UTSEENDE
[x] Jag är längre än 170cm.
[x] Jag tycker att jag är ful
[ ] Jag blir lätt brun.
[x] Jag skulle vilja att mitt hår var av en annan färg.
[x] Jag har vänner som aldrig har sett min naturliga hårfärg.
[x] Jag är osäker över mitt utseende.
[ ] Jag har haft/har tandställning.
[x] Jag skulle gå på plastikoperation om det var ofarligt och gratis.
[ ] Jag har mer än två piercingar.
[ ] Jag har piercingar på andra ställen än i öronen.


FAMILJ
[x] Jag har svurit åt mina föräldrar.
[x] Jag har blivit utslängd hemifrån.
[ ] Mina biologiska föräldrar är ihop.
[ ] Jag har ett syskon som är under ett år gammal.
[x] Jag vill ha barn nån dag.


SKAMLIGHETER
[x] Jag har fört konstiga grisljud när jag skrattat.
[x] Jag har gråtit av skratt.
[ ] Jag har skrattat tills någon form av dricka har kommit ut ur näsan.
[ ] Mina byxor har gått sönder på en offentlig plats


Anorexia
[ ] Du känner dig svag.
[x] Du hatar din kropp.
[x] Du har dåligt självförtoende
[ ] Du använder laxeringsmedel
[x] Du tycker att du behöver vara smalare
[ ] Du fryser väldigt lätt


ADHD
[ ] Du är ofta/mestadels hyperaktiv
[x] Du har ibland koncentrations svårigheter
[ ] Du kan inte sammarbeta med andra männsikor.
[ ] Du pratar hela tiden


Bipolar Disorder
[x] Du kan vara vild ibland
[x] Du är lättirriterad
[ ] Du sover nästan inte
[x] Du har missbrukat alkohol, droger eller sex
[x] Du har tänkt på / försökt ta livet av dig
[x] Du har humörsvängningar


Bulimia Nervos
[ ] Du har spytt upp allting som du har ätit.
[ ] Du har ingen kontroll över hur mycket du äter
[x] Du äter snabbt.
[ ] Du har tränat så mycket tills du svimmat
[ ] Du säger alltid att du är tjock när andra säger att du inte är det


Conduct Disorder
[ ] Du är en mobbare
[ ] Du hotar andra människor
[ ] Du hamnar ofta i slagsmål
[ ] Du har våldtagit/antastat någon,
[ ] Du har förstört någons tillbehörigheter/trädgård utan anledning
[x] Du ljuger ibland


Depression
[ ] Du är alltid/ofta ledsen
[x] Du gråter ofta
[x] Du bryr dig inte längre om saker du förut brukade älska
[x] Du kan vara väldigt osocial
[x] Du har dåligt självförtroende
[x] Allting dåligt som händer är alltid ditt fel.


OCD
tvångstankar
[x] Du har störande tankar eller tankar du hatar
[ ] Du måste göra särskillda saker tills det känns rätt
[ ] Du måste ha saker i en särskilld ordning, och det måste vara ett exakt lika långt avstånd mellan saker
[x] Du är rädd för att få aids eller andra sjukdomar/bakterier
[x] Du måste kontrollera saker flera gånger


Schizophrenia
[ ] Du hallucinerar ofta
[ ] Du kan bli förvirrad över vad som är fantasi och vad som är verklighet.
[x] Du tycker att folk alltid stirrar eller pratar om dig
[ ] Du tar inte hand om din hygien så som du skulle kunna
[x] Du är blyg

Presentation

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger per dag
 en gång per dag
 nån gång i veckan
 några gånger per månad
 en gång i månaden
 några gånger per år
 en gång per år
 första gången
 aldrig......

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards