lollajapp

Alla inlägg under december 2010

Av Marie - 31 december 2010 23:45

Vill passa på att önska alla er läsare ETT GOTT NYTT ÅR!!!!!!!! Hoppas ni får ett bra kommande år med massor av nya erfarenheter, trevliga upplevelser och öpveraskningar.

Slänger in ett klipp från tuben också.....


Ta det lungt med festandet och tänk på mig som måste sitta hemma helt nykter hahahahahahaha...........

Av Marie - 28 december 2010 16:45

Lovar du att vara ärlig? japp
Du heter:
Marie
Smeknamn: Diverse
Beroende av: Datorn, cigg och min familj
Vem behöver du mest just nu: Mig själv
Vad tror folk om dig? En massa saker :)
Stämmer det? Nja inte allt men en del skulle jag tro
Vad får du oftast komplimanger för? Min personlighet
Brukar du skratta för dig själv? Jo då det händer
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: - Hallå ring mig (från lillasyster)
Var bor du? Skellefteå
Trivs du där: Till och från, ibland har jag stor lust att bara packa ner det nödvändigaste och bara sticka men jag hamnar alltid i stan igen så småningom igen...
Sprit, cider, vin eller öl: Sprit
Brukar du bli för full: Aldrig, blir bara sällskapligt onykter :P
Vad har du för mobil operatör: Halebop
Är du allergisk i mot något: Japp en massa saker
Har du haft sex idag: Nepp
Nästa mål i ditt liv: att skaffa ett liv eller nått hahaha
Hur svarar du i mobilen: Beror på vem som ringer
Vem ringde du senast? lillasyster
Antal timmar sömn inatt: typ 4
Sov du ensam: Japp :(
Tycker du om din pappa: Jo då men har som dålig kontakt med han.
Brukar du komma i tid: är alltid i tid....
När mår du bra: Beror på omständigheterna...
När blev du fotad senast: Julafton tror jag...
Hur känner du dig nu: Helt slut typ iallafall spykiskt
Vanligaste färg på dina kläder: Svart och rött
Är du smart: Det är jag absolut hahaha
Var du aktiv i skolan: Kan väll inte skryta med det precis.
Vad saknar du: Alldeles för mycket just nu
Hade du en bra kväll igår: Jo den var väll hyffsad...
Favorit dryck på morgonen: Vatten
Rakar du benen: Jo ibland när jag känner för det...
När brukar du oftast gå och lägga dig: alldeles för sent egentligen...
Är du blyg? Ibland
Sysslar du med någon idrott: Nääää
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nepp
Är du bortskämd: Kanske lite
Vad gör du i morgon: Ingen aning
Vad är det värsta du vet? Mina psykiska problem
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? För mycket egentligen
Vad behöver du just nu? Ny mobil och lägenhet
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Ingen, det är bara en kändis.
Vad längtar du till? Mycket
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jo det har jag eller jag hoppas d´å att jag har det...
Vad är det finaste du fått? Mina barn
En speciell dag du minns: Finns så många att välja bland....
Hur gammal är du: Snart 26
Tycker du om någon just nu: Jodå tycker om en massa människor just nu. Men ska man se det på ett mer romantiskt plan så Nja vet inte riktigt...
Om fem månader: är snön förhoppningsvis borta
Du samlar på: onödiga saker hahaha
Gröna eller röda äppeln: Gröna
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Helst ingen alls...
Vilken tid gick du upp idag: klockan 11.00 när larmet på mobilen starta..
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja
Har du strumpor på dig nu: Nej
Vad ska du göra ikväll: Har som inga planer men det blir väll som vanligt att jag fastnar vid datorn hahaha
Är det okej att gråta: absolut
När grät du senast: Det var ett tag sen om man ska räkna med att jag grät för att jag var ledsen över något.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Har en hel lista som ska betas av isåfall... 

Bär du glasögon eller linser: Bara glasögon men har linser liggandes hemma.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Absolut inte...
Har du piercing: I öronen ja , har haft i näsan och ska ta i läppen.
Vill du gifta dig: Inte som det känns just nu iallafall
Vill du ha barn: har redan två det räcker
Solar du ofta:  Nää, tål inte solen så bra.
Är du bra på att laga mat: Jo det är jag
Gillar du att dansa: Nää
Är du flygrädd: Jo extremt också...
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten
Vilken är din favoritglass: Isglass
Tror du på ett liv efter döden: Nja
Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn :D
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
Har du tandläkarskräck: Nej
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska
Vilken ögonfärg har du: melerade
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Många gånger
Biter du på naglarna: Ibland....
Röker du: Japp
Hur ofta tränar/motionerar du: Promenerar ju ganska mycket till och från...
Senaste låt du hörde: Freak show med Plan three
Vad gör du på helgerna: Lite olika.

Av Marie - 28 december 2010 00:39

jag skulle skriva om men nånting var det, aja kommer väll på det så småningom.


Har känt mig lite sentimental och ensamen idag och i mitt sjuka tillstånd (är förkyld som satan) så kom jag att tänka på en massa personer som jag verkligen saknar för tillfället. Folk som jag tappat kontakten med helt och andra som man inte träffat på ett bra tag. Sen finns det ju dom som lämnat detta liv och som man aldrig kommer att få träffa igen.

Jag försöker verkligen att ta kontakt med folk men jag hoppas de flesta har överseende med mina icke existerande sociala förmågor.

Har ju hittat en del nya vänner nu senaste tiden som jag verkligen inte vill mista kontakten med. Folk som verkligen är på samma våglängd som mig och som har liknande problem som jag har.


En annan sak som jag suttit och funderat på ett bra tag egentligen är detta med vänskap mellan motsatta kön. Jag har ju en hel del manliga vänner som jag verkligen gillar att umgås med och för mig är det inte mer än vänskap. Tyvärr så verkar det ju som de flesta av dessa bara vill umgås med mig för att försöka få mig att bresa på benen (not going to happend typ). Jag är inte en sån som hoppar isäng med vem som helst och speciellt inte mina vänner. Frågan är ju om man ska fortsätta umgås och ta det hela som en komplimang eller om man ska säga upp bekantskapen med dem?

Okej jag erkänner att jag faktiskt har haft ett sexuellt förhållande med en av mina bästa kompisar och det var bara tur att det slutade lyckligt och vi faktiskt är vänner fortfarande men nog märks det att det inte är samma stämmning längre när vi umgås.


Iallafall så är det ju snart nytt år och som vanligt kommer jag ge ett löfte som jag bryter fem minuter senare *LOL*. Får väll se vad som händer på självaste nyårsafton egentligen, kommer väll somna lagomt till tolvslaget eller nått och missa fyrverkerierna igen som vanligt.

Inte länge kvar tills jag fyller år heller, vet vad jag helst av allt önskar mig just nu men chansen att jag ska få just det är ganska liten skulle jag tro. Man kan ju alltid hoppas iallafall. Blir iallafall inte så stort firande denna gång (ska inte upprepa förra födelsedagsfirandet igen hahahaha), kommer ju ha ena pojken hos mig den helgen så eventuellt firande blir tidigast helgen efter eller eventuellt senare då man hunnit få in nå pengar på kontot igen. Fan ibland suger det verkligen att vara född så tidigt på året.


Blev ett hyffsat långt inlägg denna gång ser jag......hmmm en fråga bara: Vill ni läsare ha korta eller långa blogginlägg? Vad vill ni att jag ska skriva om egentligen förutom min vardag och sånt? Ingen förfrågan är för dum, har ju en del erfarenhet av diverse saker.

Av Marie - 24 december 2010 18:53

Jaha då va julfirandet över för detta år, vet inte om jag ska säga suck eller yeyy om just det hahaha......

Är proppmätt och helt slut för tillfället, har haft en helt underbar dag. Fick faktiskt äntligen min trisslott som jag önskat mig i flera år (tyvärr var det ju ingen miljonvinst så ska fan gå tillbaka med den och klaga    vann dock 20 spänn på en tialott istället). Fick även ett skitsnyggt halsband med tillhörande örhängen av lillasyster, tusen tack.

Uppskattar faktiskt sällskapet mer än paketen men det är väll sånt som hör till vuxenlivet skulle jag tro. Visst är jag glad över julklapparna men de hade verkligen inte behövts, hade varit lika glad ändå utan.


Resten av julhelgen ska spenderas i sängen tror jag, håller på att vara typ megaförkyld och ryggen krånglar. Nu ikväll blir det då en sväng i badkaret och sen bädda ner mig i sängen och se film och käka ISCHOCKLAD!!!! ända dagen på året då jag verkligen kan äta godis är just julafton......


En vecka kvar till Nyår som ska spenderas hemma i lugn och ro tror jag, inte det minsta sugen på att festa detta år faktiskt.

Av Marie - 23 december 2010 20:38

Fan år 2011 verkar ju bli ett helt fantastiskt år ju och det har inte ens startat.

Mycket planer för det kommande året får hoppas nu att det blir lika trevligt som det är tänkt.

Blir att resa utanför landet iallafall två svängar som det ser ut just nu *JIPPI*.


Julafton imorgon, blir som ett hyffsat lungt firande ändå men trevligt ska vi ha det. Behöver inte stressa så förbannat mycket med maten i år då en del redan är klart. Först nu som mina julkänslor börjar komma ju, bättre sent än aldrig eller nått....

Får hålla tummarna att jag klarar av att sova inatt om inte så får jag väll bita ihop i morn.


God Jul alla mina kära läsare. Hoppas ni får en trevlig helg. Och kom ihåg att lämna bilenn hemma om ni planerat att ta en eller två snapsar till maten.......


  

:(

Av Marie - 21 december 2010 15:12

Kan inte hjälpa att det känns ganska hårt men jag är ändå glad för det som hänt. Vet ju som inte vart jag själv står i det hela, tänker mest då på mina egna känslor och tankar.....*SUCK* va svårt de ska vara.

Det är väll som vanligt bara bita ihop se glad ut och blicka framåt.


Hittade en låt på tuben för ett tag sen och just idag kändes den som helt okej att lyssna på. Fan vill ju gråta men kan inte, börjar allvarligt tro att det är nå fel på mig.....



Inte riktigt den typ av musik jag lyssnar på men tycker ändå den är rätt så fin.

bjuder på ännu en låt som jag fastnat för.....


Av Marie - 20 december 2010 18:19

Ja då var det sista rubriken på listan (redan?).

Ska väll som försöka sammanfatta månaden som gått och saker som inte blivit nämnda i bloggen.

Jag har varit sjuk till och från hela månaden, haft besök av underbara människor, gjort en deal med lillasyster, fått hem nya vardagsrumsmöbler, planerat lite för framtiden, haft STORA problem med sömnen osv


Ett sista ögonblick.

Ska inte skriva om vad som hänt utan vad jag vill ska hända.

Den dagen det är dags för mig att somna in för gott så vill jag inte att folk ska sörja, jag vill att folk ska hylla det liv jag levt och förlåta mig för alla misstag jag gjort.

Jag vill kunna säga att jag gjort det bästa av mitt liv och fått alla chanser till att ha fått leva ut till fullo. Jag kommer aldrig att ångra något, har skrivit varför i ett annat inlägg.


Sorry om inlägget blev en aning förvirrande men jag är sjukt trött och ska ta en extremt tidig kväll....

Av Marie - 17 december 2010 21:55

bara för att jag är lite uttråkad för tillfället...


1. Hur gammal är du om 5 år? 30
2. Vem träffade du senast? Lillasyster,Julia och brorsan
3. Hur lång är du? ca 185
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Elf
5. Vem ringde du senast? lillasyster
6. Hur löd ditt senaste sms? skriver jag inte ut här heller, alldeles för privat ju...hahaha
7. Vad är dagens planer? inga alls, sitta uppe tills jag blir tillräkligt trött för att kunna sova typ...
8. Föredrar du att ringa eller smsa? smsa
9. Är dina föräldrar gifta, skilda eller sambos? Skilda
10. Vilken ögonfärg har du? Melerade...
11. När vaknade du idag? första gången vid halv fyra imorse sen klockan sju..
12. Har du nån gång hittat en katt? Japp
13. Vilket är ditt favoritställe? skrivit ett blogginlägg om det, leta..
14. Vilken plats föredrar du minst? Centrum...
15. Var tror du att du befinner dig om 10 år? På en parkbänk i stan tillsammans med a-lagarna hahaha..nää har ingen aning, vill inte göra planer så långt framåt i tiden..
16. Vad skrämde dig som barn? En hel del...
17. Vem fick dig senast att skratta? Fredrik.....
18. Sover du på nån speciell sida? nää snurrar runt ganska mycket när jag väl sover..
19. Känner du någon som fyller år samma dag som du? Inte vad jag kan komma på..
20. Kan du andra språk än svenska? Engelska, lite franska och lite tyska..
21. Har du nån gång åkt ambulans? Måååånga gånger..
22. När kysste du senast någon? alldeles för länge sen, typ en vecka eller nått...
23. Fördrar du havet eller pool? Pool alla gånger..
24. Vem är den roligaste människan du känner? Svårt att välja står nog ganska lika mellan lillasyster och Fredrik...
25. Välj 3 ärr på din kropp? Höger hand (ringfingret), klämde mig i en strykbräda när jag var liten och fingertoppen fick sys fast igen. Höger axel, andra gradens brännskada pga korvspad. Vänster hand, operation.
26. När var du senast i kyrkan? När Julia döptes
27. Vad sover du i? sängen
28. Äger du något dyrt smycke? Jo de gör jag men det har mest ett sentimentalt värde.
29. Vad är du mest nöjd med dig själv? Mitt vackra utseende hahahahaha, nää men att jag är jag och jag står för det.

30. Vad ska du göra efter du är klar med detta? Det vet jag inte, fortsätta slösurfa på nätet en stund till iallafall och fortsätta min konversation med F...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger per dag
 en gång per dag
 nån gång i veckan
 några gånger per månad
 en gång i månaden
 några gånger per år
 en gång per år
 första gången
 aldrig......

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards