lollajapp

Alla inlägg under augusti 2010

Av Marie - 28 augusti 2010 05:01

bra alltså psykiskt just nu, jag vet varför och det finns inte mycket att göra åt.

Hjärtat vill en sak och hjärnan en helt annan, nej det handlar inte om mitt ex.....


Känns egentligen ganska jobbigt att inte veta om känslorna eller intresset är besvarat eller inte.... jag vill veta och helst NU....


Va fan sysslar jag med egentligen, jag vet innerst inne att det är lönlöst men jag kan inte bara släppa det jag känner för en viss person, denne kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.....


Vet inte ens vad fan jag gör vaken just nu, klockan är strax efter fem på morgonen, har sovit två timmar på två dygn.......måste nästan försöka sova lite.....


Har min telefon hos en polare just nu... måste försöka hämta den imorgon. Går bara att kontakta för tillfället på facebook eller via mejl, har ni inget av de så får ni skylla er själva.....

Av Marie - 24 augusti 2010 15:36

det är med kommentarer på bloggen min.


Har varit hos jobbcoachen idag och det gick hyffsat bra, fick beröm för mitt så kallade CV. Ska tills nästa gång försöka mig på att skriva ett personligt brev.


Efter mötet blev det att gå på soc och vänta på tanten där som körde mig till hamn för att kolla igenom soptippen där, gick ju fan inte ens att gå i lägenheten pga all skit. Fick iallfall hit Tv:n och jag fick kolla om det va nå viktigt som skulle sparas allt annat slängs. Tycker det är förjävligt att jag ens ska måsta bry mig om skiten då personen som äger grejerna har vetat om ett bra tag att lägenheten ska vara tömd om en vecka. Fick mig dock ett gott skratt då en viss person försökte disskutera med kvinnan från soc om vad soc får och inte får göra. Denne person fick dock en enkel biljett från Skellefteå och lär inte dyka upp i första taget igen.


Imorgon blir det att storstäda lägenheten för på torsdag kommer min lilla älskling Joakim på besök. Blir att äta på Tatung först sen får vi skjuss hem till mig för umgänge. (Fyfan va fel det där låter egentligen).


Måste försöka ta mig upp på solbacken nån dag här i veckan också och storhandla, har inte speciellt mycket hemma i matväg just nu. Nu blir det iallafall att invänta mamma och henne karl sen fundera ut vad man ska hitta på att äta idag.

Av Marie - 18 augusti 2010 07:50

bli sjuk tror jag, vaknade vid fyra tiden nu på morgonen och hade ont i halsen och det bara sprutade tårar från ögonen. Är nästan helt säker vem som smittat mig men jag får skylla mig själv.


Har haft ångest i helgen pga klanterier från en viss myndighet, fixade sig i måndags så först då kunde jag slappna av. Får hoppas det inte blir nå mer strul nu, orkar inte det för tillfället.


Sixten har varit dålig i magen till och från nu i ett par dagar, får hoppas de från djurskyddet hör av sig snart så han får komma till vetrinären och kolla upp magen.

Just nu är jag i valet och kvalet om jag ska behålla nån av katterna alls. Trollet skulle nog må bäst av att få komma ut på landet där hon kan få möjlighet att få gå ut och in som hon själv vill. Puzzel skulle helst vilja flytta med Sixten då de har varit bästa kompisar sen första gången de träffades.


Kommer nog bli inflyttningsfest hos mig i slutet av månaden som det ser ut just nu, får hoppas jag blir frisk innan dess men känner jag minkropp rätt så kommer även denna förkylning hålla i sig ett bra tag.


Ska väll försöka lägga mig en stund nu på förmiddan innan det är dags att sticka in till stan så jag är någorlunda pigg.

Av Marie - 12 augusti 2010 18:35

Tänkte bara skriva en liten uppdatering om bla kissarna denna gång.

Båda kissebebisarna går upp i vikt och de håller på och busar både med varandra och Trollet en hel del på dagarna. Nu väntar vi bara på att någon ska höra av sig som vill ha Sixten då han är i tillräkligt bra skik för att få ett eget hem. Det märks på honom att han bör komma till ett hem där det redan finns en katt eller en mindre hund då han är alldeles för social av sig för att vara själv.


Trollet har väll mer eller mindre accepterat båda kattungarna med det finns fortfarande situationer då hon fräser till och går ifrån dem. Hon busar iallafall med dem och kan äta brevid dem.


Har haft besök i veckan också av mamma och hennes karl, de for hem idag och ska eventuellt komma tillbaka på söndagkväll. Trots att de har varit här plus deras vovve så har Trollet faktiskt varit framme flera gånger under veckan.


Ska ta och se tv snart, blir väll en hyffsat tidig kväll för mig idag har inte alls sovit speciellt bra senaste veckan.

Av Marie - 8 augusti 2010 22:46

Min lilla tjej har kommit hem igen, nu blir det att ha stenhård koll på henne så hon inte smiter igen. Tyckte att jag hörde henne redan igår kväll men kunde inte se henne då. Hon verkar då må bra och hon måste ha fått i sig mat för hon är nästan större nu än när hon försvann (jo jag vet att det är rätt katt, hon har ett litet speciellt kännetecken) kan ju bero på att jag inte sett till henne på hela veckan och är van med kissebebisarnas storlek.


Verkar hittills som om det går bra mellan alla katterna, Trollet fräser lite åt de små men annars verkar hon inte bry sig speciellt. Hon ligger då nu avslappnad i fotöljen brevid mig och vägrar lämna min sida.


Får se hur de kommande dagarna kommer att te sig.

Av Marie - 8 augusti 2010 13:05

Nu är det mesta upppackat i lägenheten, finns tre lådor kvar men de måste jag vänta med tills jag fått hit nån bokhylla. Veckan har gått fruktansvärt fort känns det som, har hunnit mycket och lite till. Har även hunnit fixa internet, blev ett vanligt abonemang.


Måste ju också berätta att Trollet är på villovägar, på något sätt har hon lycktas ta sig ut och sprungit bort. Har letat som en tok hela veckan efter henne och även gjort en anmälan hos polisen och hos djurskyddet. Får bara hoppas att hon hittar tillbaka för hon är för skygg för att man ska kunna få fast henne.

I onsdags så va jag och hämtade en liten kissebebis hos min syster som för tillfället får heta Puzzel Strumpan (bebis). Bild kommer i detta inlägg på henne.

Idag va även syster förbi med en till kissebebis som fått namnet Sixten som bara kommer stanna hos mig drygt en vecka för att socialträna honom, bilder på honom finns på lillasysters blogg.


Fick prata med Joakim på telefon igår, saknar honom jätte mycke. Nästa umgänge blir ju om två veckor och vi får väll se hur det kommer se ut.

På tisdag så ska jag upp tidigt, blir först en sväng till polisstation för förhör ang blottaren som kom in i min gammla lägenhet sen ska jag iväg och träffa jobbcoachen strax efter lunch, ska hinna fixa mitt CV tills dess.


Nu ska jag ta och gosa lite med de små.

  (bilden är klickbar om du vill se den större)


Av Marie - 2 augusti 2010 10:28

Nu får man leva i ett mindre kaos några dagar, står grejer överallt. Kommer ha internet några dagar iallafall sen vet jag inte om jag ska ta ett eget abonemang eller om det blir att testa kontankortsinternet.


Själva flytten gick bra och det tog bara två timmar att plocka ur gammla lägenheten, två flyttlass. Nu ska det ju fraktas saker från hamn också hit men det är inte lika akut att få det gjort. Städningen av gammla lägenheten tog ca 4 timmar och då är det taget från golv till tak i princip, jävlar om Skebo klagar.

Känns skönt att nycklarna är inlämmnade och jag slipper se det stället nån fler gång, kommer aldrig nånsin bo i en sån lägenhet igen.


Håller egentligen på att packa upp för fullt just nu men kände att jag behövde en liten paus och uppdatera bloggen.

Idag blir det väll inte så mycket annat gjort än att ställa iordning det mesta av sakerna och sen vänta på snubben som ska fixa spisen (va nå jordfel i den). Har även skickat felanmälan nu i helgen till skebo om toastolen som är trasig (läcker vatten från den och den har spruckit längst ner) och det saknas två fötter på badkaret.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger per dag
 en gång per dag
 nån gång i veckan
 några gånger per månad
 en gång i månaden
 några gånger per år
 en gång per år
 första gången
 aldrig......

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards