lollajapp

Alla inlägg under april 2010

:(

Av Marie - 26 april 2010 15:08

Inga possetiva nyheter blev det idag från hovrätten.


Vet egentligen inte vad jag ska skriva, känns så jobbigt just nu då man fått ett definitivt besked om vad som kommer att hända. Vad ska man göra nu då?

Fy fan för personer som inte kan tänka längre än näsan räcker.


Får se om jag drar iväg till hamn imorgon, måste ju umgås med killen så mycket som möjligt nu, vet ju inte hur mycket vi kan träffas sen eller ens när vi kan träffas.


Ska nog ut och gå en sväng nu för att skingra tankarna lite.......  

Av Marie - 21 april 2010 22:48

att jag inte har varit den bästa på att uppdatera bloggen men jag ska bättra mig när ork och lust kommer tillbaka.

Har hänt så mycket senaste tiden (mest i mitt huvud) så jag orkar inte skriva om det men många tankar har det varit om lite allt möjligt iallafall.

Väntar nu bara på att det ska bli fredag så jag får nå pengar och sen kommer ju sonen hem till mig också och de blir att fira honom en sväng för han har ju nyligt fyllt hela 8 år. Tiden går alldeles för fort tycker jag.


Stal en lista från en kompis så ni får roa er med att läsa den tills jag orkar uppdatera bloggen igen.


1. Hur gammal är du om fem år? 30
2. Vem var den sista du träffade? lillasyster och hennes kille
3. Hur lång är du? ca 1.85
4. Vilken var den senaste film du sett? Kommer inte ihåg vad den heter och orkar inte gå och kolla
5. Vem ringde du senast? Min pojkvän
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ingen aning, brukar inte smsa
7. Var är dagens planer? just nu att sova
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
ringa men helst inget av dem
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? idag
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/Gröna.
12. Hurr vaknade du idag?  kallsvettig och i panik precis som de senaste dagarna
13. Har du någon gång hittat en katt? många
14. Vilken är din favoritplats? just nu överallt nästan
15. Vilken plats föredrar du minst? uppe i luften eller ute på öppet vatten
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? under en parkbänk kanske....
17. Vad skrämde dig som barn? ganska mycket
18. Vem fick dig att skratta senast? Min pojkvän
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? De är man väll aldrig för ung för men intresset från min sida för sådana saker finns inte
20. Har du stationär eller bärbar dator? stationär stenålders dator
21. Sover du med eller utan kläder på dig? beror på
22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra för tillfället.
23. Hur många landskap har du bott i? tre.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, men det var ett tag sedan.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota
26. Är du social? Ibland.
27. Vilken är din favoritglass? isglass
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? alldeles för mycket
29. Tycker du om Kinamat? Ja, men det beror på
30. Tycker du om kaffe? är ingen stordrickare precis
31. Vad dricker du till frukost? äter ingen frukost
32. Sover du på någon särskild sida? av vad?
33. Kan du spela poker? Ja, men är inget proffs
34. Tycker du om att mysa? ibland
35. Är du en beroendemänniska? japp
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? det gör jag säkert men kan inte komma på nån just nu
37. Vill du ha barn? har redan två stycken
38. Kan du några andra språk än svenska? japp.
39. Har du någonsin åkt ambulans? flera gånger
40. Föredrar du havet eller en pool? pool
41. Vad spenderar du helst pengar på? saker jag behöver
42. Äger du dyra smycken? näää
43. Har du någon gång testat narkotika? vågar jag svara på den här frågan......
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? en cigg.
45. Vem är den roligaste människan du känner? vet inte.
46. Välj ett ärr på din kropp? har så många och de flesta kan man inte se......
47. Vad har du för ringsignal? just nu är det alla lärare är puckon
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? japp
49. Flirtar du mycket? beror nog på omständigheterna men näää inte just nu
50. 
Vilka personer utmanar du? mina läsare

Av Marie - 13 april 2010 15:59

jag blev alldeles nyss då älsklingen ringde och sa att allt gått bra idag i Umeå. Får inget deffenetivt besked förrän om nån vecka men det låter just nu som om allt kommer att lösa sig för honom.

Blir lite sne på folk som gör såna allvarliga saker utan att tänka på att det kan skada andra oskyldiga människor så mycket. Iofs så verkar ju denna människa inte tänkt speciellt långt heller från första början, känns skönt att denne äntligen har erkänt iallafall men denne hade ju kunnat göra det lite tidigare så det slapp gå så långt.


Om några timmar är då älsklingen här och imorgon blir det att fara till Piteå över dagen. Ska äta på Pentryt där först och sen fara till familjenshus för att umgås med yngsta sonen. Längtar sååå mycket till det att allt är klart så man får börja ha honom hemma nångång, känns så krystat nu med umgänget då familjehemmet ska vara med överallt.


Funderar lite om det är någon som skulle vara intresserad av att jag har en lite frågestund här på bloggen, har ju ändå en del läsare. Det går att fråga om i princip vad som helst om mig, barnen, mina spykiska problem osv. Lämna en kommentar om ni skulle vilja ha en sådan (jag godkänner kommentarerna innan de publiceras).

Av Marie - 12 april 2010 11:07

och mitt bloggande blir lidande av det. sitter nu och fundera vad jag ska hitta på för att få tankarna på annat håll än vart de är just nu. Har inte sovit ordentligt inatt och kommer nog inte göra det natten som kommer heller skulle jag tro. klev upp tidigt imorse för att säga hej då till älsklingen, får hoppas man hinner få se honom igennånting idag eller om de beslutar att han måste stanna där han är just nu. i eftermidda ska jag då fara till lillasyster som ska bjuda på mat så jag slipper sitta ensamen hela dagen iallafall.


På onsdag så blir det umgänge med yngsta sonen i Piteå och jag gruvar mig lite inför det då vi har haft möte på soc och jag vet inte om de hunnit prata med familjehemmet än vad som sagts där (vill inte stöta mig med någon men jag var tvungen att säga ifrån denna gång).


Funderat mycket senaste tiden hur jag ska göra med katten, vill ha kvar henne samtidigt som jag känner att jag inte riktigt har ork att engagera mig i henne just nu. hon har iallafall fått börja va ute lite grann i sele på dagarna nu när vårvärmen kommit.


Ska ta och hoppa in i duschen nu en sväng sen se film tror jag.

Av Marie - 5 april 2010 23:36

till nånting har jag. Har hamnat i en ond cirkel igen och jag måste ta mig ur den jävligt snabbt. För en gångs skull handlar det inte om min ångest utan om en satans huvudvärk som inte vill försvinna, kan inte sova pga av den och det gör att den blir ännu värre. Imorgon blir det samtal till vårdcentralen för min del.


Har inte haft någon större lust att sitta vid datorn den senaste tiden och det beror på en massa olika saker som händer och kommer att hända inom snar framtid. Får verkligen hålla tummarna och hoppas på det bästa i början av nästa vecka, får se i vilket skick jag kommer vara i helgen. Vet bara att jag inte borde vara ensamen då.............


Har möte på soc på torsdag också, jag måste försöka sätta mig och skriva ner synpunkter tills dess, vet att det kommer gå åt helvete ändå men om jag har det på papper så kan ingen neka till att jag sagt ifrån om vissa saker.


Vet inte riktigt hur jag mår egentligen, känns som om livet står helt stilla för tillfället och allt är bara hopplöst. Vet att det bara är tillfälligt (inte första gången precis som jag känner så här).


Ska försöka lägga mig nu och se om huvudvärken lättar eller inte.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger per dag
 en gång per dag
 nån gång i veckan
 några gånger per månad
 en gång i månaden
 några gånger per år
 en gång per år
 första gången
 aldrig......

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards