lollajapp

Alla inlägg under juli 2010

Av Marie - 28 juli 2010 20:56

Bara några få dagar kvar nu tills jag lämnar min nuvarande lägenhet och flyttar en hel gata bort. Har haft fruktansvärd ångest över hela flytten i några dagar nu och jag tror inte den kommer försvinna förräns jag har nycklarna till nya lägenheten i handen. För att få dessa nycklar måste jag ha först och främst ett id-kort (har ett men det är inte giltigt) men det är ett litet bekymmer då jag vet en person på Skebo som kan identifiera mig. Sen måste jag även ha ett kvitto på att hyran är betald och där blir det lite problem då enda sättet för mig att få tag i ett sådant är att få det från Skebo och personerna som har hand om sådana saker är på semester fram till nästa vecka nångång.


Har iallafall packat ner allt i lägenheten i princip och städningen är igång, försöker ta det rätt så lungt då min rygg inte velat vara med senaste tiden men det går ändå hyffsat fort.

Har varit lite frustrerad i veckan på en viss person då denne hade lovat att hjälpa mig hela veckan men det har dykt upp saker i sista sekund som har varit tusen gånger viktigare för denne att göra och i slutändan har ingenting alls blivit gjort.


Får väll se efter helgen om jag står helt utan bostad eller om jag fått flytta in mina grejer, kommer hur som helst inte att ha internet så jag måste tyvärr säga att mina blogginlägg kommer minska ännu mer. Jag kommer inte att ta bort bloggen eller så men ni läsare får nog vara beredda på att det dröjer långa perioder mellan inläggen ett tag framöver.


Av Marie - 9 juli 2010 12:15

på att klockan ska gå lite grann, bara några timmar kvar sen kanske min ångest kommer att släppa lite grann iallafall. Idag blir det alltså att snacka med en viss person om saker som hänt senaste tiden, måste få det gjort så jag kan få nån ro i kroppen och huvvet.


Va ju till en kompis i förrgår en sväng och förfestade innan det var dags att gå in till stan och hos denne person fick jag höra saker som jag har mått ganska dåligt över även om det inte handlade direkt om mig utan en i min närhet. Vet egentligen inte vem jag ska tro på juust nu.


Fick ett telefonsamtal inatt vid tre tiden, fick mig ett gott skratt iallafall. Ska ringa personen idag och höra om denne fått sig hem från "öknen" än och om denne hittade tillbaka till sin polare där bland sanddynerna. Tycker det är ganska lustigt att folk ringer och säger att jag ska komma och de vet inte ens själva vart de är.


Ska försöka få i mig nå mat nu, har inte alls haft nån matlust denna vecka.

Av Marie - 7 juli 2010 10:20

Stal denna av min storasyster.......



1. Dryck: Vatten

2. Telefonsamtalet: lillasyster

3. SMS: halebop

4. Sång du lyssnade på: nån random låt på radion

5. Gången du grät: hela helgen i princip

HAR DU NÅGONSIN:

6. Varit tillsammans med samma person två gånger: Japp
7. Förlorat någon speciell person: Ja
8. Varit deprimerad: jodå
9. Varit så trött att du somnat sittandes: Aldrig

DINA TRE FAVORITFÄRGER:

10. svart
11. lilla
12. mörkröd


I ÅR HAR DU:

13. Lärt känna en ny vän: japp
14. Fått ditt hjärta krossat: Japp flera gånger till och med
15. Skrattat så att du har börjat gråta. japp
16. Träffat någon som förändrat ditt liv: Japp
17. Insett vilka som är dina äkta vänner: jodå
18. Fått reda på att någon har pratat om dig: japp
19. Kysst en kompis: inte i år


BLANDAT:
20. Hur många av dina msn-kompisar har du träffat IRL: har ingen msn
21. Hur många barn vill du ha: Har redan två stycken och jag tror inte jag vill ha fler
22. Har du några husdjur: japp en kisse (Trollet)
23. Vill du ändra ditt namn: Ibland, blir sjukt less på att folk säger Maria åt mig hela tiden

24. Vad gjorde du under din förra födelsedag: Festade ganska hårt, har inte så mycke minne av själva födelsedagen.
25. Vilken tid vaknade du idag: kring nio
26. Vad gjorde du igår runt midnatt: såg tv
27. Någonting som du längtar till: att få flytta

28. Senaste gången du träffade din pappa: det va väll nånmånad sen

29. En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: ekonomin
30. Vad lyssnar du på just nu: grannen som har alleles för hög volym på tv:n.

31. Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Japp nån gång då å då...
32. Vad gör dig irriterad just nu: grannen som tittar på barnförbjudna filmer med hög volym......

OM DIG:

33. Vad är ditt namn: Marie

34. Stjärntecken: Stenbock

35. Kille eller tjej: Tjej
36. Grundskola: Adak, malå och ursviken
37. Gymnasie: tre månader på anderstorp gymnasieskola
38. Högskola: Nope
39. Hårfärg: Blond
40. Långt eller kort: kort
41. Längd: på vad? ca 1,85 cm från fötterna till huvet
42. Vad gillar du gällande dig själv: inte mycket

43. Piercings: Öronen
44. Tattoos: vill ha..

45. Höger eller vänster: Höger

DIN FÖRSTA:

46. Operation: på handen
47. Piercing: öronen
48. Tatueringen: blir en på ryggen nånstans

49. Sporten du spelade: kommer inte ihåg

50. Husdjur: Cassandra (katt) och poppe (kanin)
51. Vaccination du minns: Stelkramp

52. Konsert: kommer inte ihåg
53. Förälskelse: va väll nån kille i klassen tror jag
54. Alkohol du drack: folköl

JUST NU:

55. Äter du: Inget
56. Dricker du: ramlösa

57. Är du på väg att: göra mig iordning för att gå ut
58. Lyssnar du på:se tidigare svar
59. Väntar du på: bättre väder

DIN FRAMTID:

60. Vill du ha barn: har redan två
61. Vill du gifta dig: kanske
62. Karriär i åtanke: bli miljonär

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET:

63. Läppar eller ögon: Ögon

64. Kramar eller pussar: kramar
65. Kortare eller längre: kortare
66. Yngre eller äldre: Äldre
67. Romantisk eller spontan: romantisk
68. Snygg mage eller snygga armar: mage
69. Tatueringar eller piercingar: helst både och av lagom mängd
70. Känslig eller inte: Känslig
71. Ragg eller förhållande: Förhållande
72. Bråkstake eller tveksam: tveksam, har fått nog av bråkstakar


HAR DU NÅGONSIN:

73. Kysst en främling: Ja
74. Gjort något sjukt spontant: jodå

75. Tappat glasögon eller linser: nepp
76. Haft sex på första dejten: dejtar inte
77. Krossat någons hjärta: Ja

78. Har någon krossat ditt hjärta: Ja
79. Har du blivit arresterad: Nej
80. Dissat någon: Ja
81. Gråtit när någon dött:japp
82. Gillat din tjejkompis (mer än som vän): Nej

TROR DU PÅ:

83. Dig själv:ibland
84. Mirakel: ibland
85. Kärlek vid första ögonkastet: nepp
86. Himlen: Nej
87. Tomten: näää
88. Att kyssas på första dejten: dejtar inte
89. Änglar: nepp men spöken

SVARA ÄRLIGT:

90. Haft mer än en pojkvän på samma gång: nepp
91. Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: nej
92. Vad kan du verkligen inte leva utan: mina barn och syskon

93. Att posta det här är 100% sanning: Ja

Av Marie - 7 juli 2010 09:57

Idag slår stadsfesten upp "portarna" och det kunde ha varit lite bättre väder. Får väll se om jag följer med gänget som ska dit ikväll eller inte, va inte så jätte sugen på att springa bland en massa onyktra människor precis. Måste iallafall gå in nån av dagarna och kolla lite men har inte råd att göra nått.


Nu är det bara drygt tre veckor kvar tills jag får flytta in i nya lägenheten och packningen är i full gång (har bara tagit en paus på några dagar). Måste få hit mer kartonger så jag kan fortsätta packa.


Väntar på ett telefonsamtal som borde komma nu vilken dag som helst men jag vet inte hur jag ska göra med ....... Vet ju inte ens hur läget ser ut just nu, vet inte vad jag vill heller. Blev så sårad av meddelandet.


har haft jätte svårt att sova senaste tiden, beror mycket på vädret sen så är det något som ligger och gnager i huvudet på mig hela tiden och det går inte att släppa för tillfället. är sjukt trött hela tiden och har ingen egentlig ork till nånting.


Nu ska jag ta och byta om (sitter fortfarande i nattlinne *haha*) och sen blir det väll att försöka gå ut en sväng.

Av Marie - 1 juli 2010 22:25

Blev dumpad nu ikväll, sex jävla år åt helvete. Fattar som ingenting just nu, kunde inte ha kommit mer olämpligt än så här, VARFÖR?????


Hans förlust egentligen men det gör så ont, kunde han inte ha haft modet att komma och berätta ansikte mot ansikte istället för att skicka ett meddelande på två rader till min facebook.


vete fan vad jag ska göra nu, det här kunde inte ha kommit mer olägligt. Berättade senast idag att ringarna va beställda och han hade planer på att dyka upp hemma hos mig imorgon. Han har inte ens mage att prata med mig i telefon och förklara sig, har försökt ringa flera gånger men först tryckte han bara bort mig sen stängde han av telefonen.


Va fan är det med karlar egentligen?

Presentation

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger per dag
 en gång per dag
 nån gång i veckan
 några gånger per månad
 en gång i månaden
 några gånger per år
 en gång per år
 första gången
 aldrig......

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards