lollajapp

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Marie - 25 juni 2010 12:10

Melodi Bamsevisan

Jag skall phesta, ta det lugnt med spriten,
ha det roligt utan att va' full.
Inte krypa runt med festeliten,
ta det sansat för min egen skull.

Refr:
Först en øl i torra strupen,
efter det så kommer supen,
i med vinet ner med punschen,
sist en groggbuffé

Jag blir skitfull, däckar först av alla,
missar phesten, men vad gör väl de'?
Blandar hejdlöst øl och gammal filmjölk,
kastar upp på bordsdamen breve'.

Spyan rinner nerför ylleslipsen,
ravioli torkar i mitt hår.
Vem har lagt mig under matsalsbordet,
vems är gaffeln i mitt högra lår?


Snikerboa (emil i lönneberga)

Till spritbolaget ränner jag och bankar på dess port.
Jag vill ha nå't som bränner bra och får mig sketfull fort.
Expediten sade godda', hur gammal kan min herre va'?
Har du nå't leg, ditt fula drägg? Kom hit igen när du fått skägg!

Nej, detta var ju inte bra, jag ska bli full ikväll.
Då plötsligt en idé fick jag, dom har ju sprit på Shell.
Många flaskor stod där på rad, så nu jag kan bli full och glad.
Den röda drycken åkte ner, nu kan jag inte titta mer!


bäbä vita lamm

Blä, blä, vita band
han har flaskan full.
Blä, blä, vita band
han kan knappt stå lull.
Helgdagssup åt far och
helgdagssup åt mor
och två små huttar åt
doktorn som har jour!


min hatt den har tre kanter

1. (Alla:)
Min hatt den har tre kanter
Tre kanter har min hatt
Och har den ej tre kanter
Så är den ej min hatt

2. (Killar:)
Min granne har trekanter
Trekanter det har han
Men jag har ej två tanter
Så jag kör höger hand

3. (Tjejer:)
Min man vill ha en trekant
En trekant vill han ha
Mitt villkor gav han tvekan
-Brad Pitt och du och ja


Imse vimse spindel

Imsig vimsig blir man, av ett litet glas
Pulsen börjar öka, hjärtat går i kras
Båda knäna skälver och näsan den blir blå
fast det är så läskigt, prövar vi ändå...


Ha nu en trevlig midsommar där ute i Sveriges avlånga land. Ta det lungt med alkoholen och lämna bilen hemma.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger per dag
 en gång per dag
 nån gång i veckan
 några gånger per månad
 en gång i månaden
 några gånger per år
 en gång per år
 första gången
 aldrig......

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards