lollajapp

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Marie - 19 november 2010 19:11

va fan som händer just nu, har stora problem med sömnen och ångest i mängder men är samtidigt glad.

Blir iallafall en hyffsat lugn helg för mig, ska föröska ta itu med tankarna som cirkulerar i huvudet och sen händer det ju en speciell sak imorgon.......får hålla tummarna att det blir lyckat.


På måndag så bär det av till Piteå först för att umgås med Joakim ett par timmar sen så kommer jag att göra en avstickare till Byske som det ser ut just nu ett tag (kan bli allt från ett par timmar till ett par dagar).

Måste vara tillbaka i stan åtminstone på torsdag pga rättegång............


Känns bra att veta att nån med liknande problem som jag tar sig tid att lyssna och stötta mig när jag har det som det är just nu, finns inte tillräkligt med ord som kan beskriva hur mycket en viss person betyder för mig..........


Måste försöka sova inatt om jag ska orka med morgondagen, vet bara inte hur fan det ska gå till......en till natt utan sömn och jag kommer bryta ihop totalt...

Av Marie - 19 november 2010 01:10

att dagens inlägg skulle handla om vad jag ätit för nått men istället ska jag försöka skriva om min inställning till mat.

Först och främst så vill jag bara tala om att jag inte alls passar in på de fördommar som de flesta har gentemot överviktiga människor. Skulle jag själv få välja så skulle jag inte äta överhuvudtaget......

Jag har ingen egentlig matlust och jag klarar inte av att äta flera gånger per dag, majoriteten av gångerna blir jag bara illamående och äklad av att se mat. Jag äter för att överleva som det ser ut just nu.........


Detta är inget som jag gör för att jag mår dåligt över min kropp utan pga hur min kropp reagerar på diverse livsmedel. Min kropp reagerar inte normalt när jag äter och det är både fysiskt och psykiskt jobbigt för mig. (Jag har en hel del födoämnesallergier).


Jag äter väldigt sällan skräpmat, godis och sån skit men visst händer det ett par gånger per år. Mycket av min motvilja mot sånt beror just på att folk har fördommar mot sånna som jag. Många tittar snett på en om man beställer en hamburgare och tänker (och ibland tom säger högt) att överviktiga inte ens borde tänka på att stoppa i sig sånna saker.


Hade en disskution för drygt ett år sen med en kompis om det här med överviktiga människor och att de inte tar hand om sin hälsa. Det är många som säger att man ska banta och motionera om man väger för mycket men det är inte många som vill se att en överviktig gör sånt för då blir de äklade av  att de svettas och så vidare.......

Vad ska vi som är överviktiga göra för att normalviktiga människor ska bli nöjda och sluta tjata egentligen...tror ni att man mår bra av att släpa omkring på en massa onödig vikt. Jag har inte valt att väga för mycket och tro mig jag försöker verkligen att gå ner.....inte pga vad andra tänker och tycker om mig utan för att min kropp håller på att rasa ihop........

Vill än en gång påpeka att det inte är pga min vikt jag har ett fucked up förhållande till mat, jag kan bara inte äta normalt.........äter inte ens stora portioner eller fel mat när jag väl äter.


Vill tacka för alla kommentarer som ramlat in under gårdagen de uppskattas verkligen.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger per dag
 en gång per dag
 nån gång i veckan
 några gånger per månad
 en gång i månaden
 några gånger per år
 en gång per år
 första gången
 aldrig......

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards